Ook dit jaar is de Visma groots opgezet. Als je aan komt rijden bij ahoy is de hele voorkant 1 grote billboard. Indrukwekkend om te zien. We zijn vandaag met z’n drieen. Justin, Dave en ik zijn er rond een uurtje of 11. We zijn expres op donderdag gegaan om niet in een grote drukte terecht te komen. En dat was een goede keuze, want er was nog ruimte zat op de parkeerplaats. Dit kan ook wel gelegen hebben aan het bedrag wat je betaald voor parkeren... € 11,-

Eenmaal binnen besloten we eerst een kopje koffie te gaan drinken. Na het bakkie waren we klaar om te beginnen. Gevoelsmatig is het minder groot dan vorig jaar maar ik kan het mis hebben. Bij binnenkomst werden we gelijk aangeklampt door Sportvisser.nl. Of we al lid waren. Dave wilde zijn naam wel achterlaten. Justin en ik hadden dit al eens eerder gedaan… Gelijk werden onze ogen getrokken naar een vijver met vissen. Forel, zalmforel, spiegelkarpers en steuren. Dat zag er mooi uit. Alleen toen we iets beter keken zagen we een steur op zijn rug liggen en een andere steur wist zich ook niet meer recht te houden. We begrepen dat ze de vissen wilde “verwijderen”. Ik trok mijn stoute schoenen aan een hielp de steur weer recht op, waardoor de vis er als een speer vandoor ging. Leven genoeg, alleen dus teveel lucht in het lijf. Dit kan de vis zelfstandig verwijderen als je hem/haar hier de kans voor biedt. Er kwamen steeds meer mensen zich ermee bemoeien. Dat was voor ons een moment om weer verder te gaan. Later op de dag zijn we weer even gaan kijken en troffen daar gezonde, zwemmende vissen aan.

Visma 2011 - Vijver met vissen

Visma is een beurs voor elke visserij. Nu moet ik bekennen dat als je hier naartoe gaat als witvisser of roofvisser, dat je hier je ei wel kwijt kan. 60% van de spullen is voor de roofvisser. Wij als karpervissers kunnen hier zo langs lopen. Toch wisten we nog her en der karperspullen te vinden. Zo staan de grote merken er toch met indrukwekkende stands. Denk aan Spro en Shimano.

Visma 2011 - Groots opgezet

Omdat het rustig is en je toch veel oude mannetjes ziet, zelfs met rollator (en dit is geen geintje) krijg je de kans om wat langer met leveranciers te praten. Zo hebben we een tijdje staan kijken en praten met de ontwikkelaars van de snowgirl. Toch leuk om te zien hoe heerlijk de boilies met een pop-up er in dansen over de bodem van het aquarium. Deze zullen we dus binnenkort wel is gaan testen. Verder komt er over niet al te lange tijd een verslag van een sessie met de boten van flexible-carpfishing. Lekker vissen op de Vinkeveense plassen.

Visma 2011 - Snowgirl

Carp zoom stond er met een serie nieuwe producten. Bijvoorbeeld mini boilies en flavoured maïs. Alles in nette afsluitbare verpakkingen met een schappelijke prijs.

Visma 2011 - Carpzoom

Na een uur of drie hadden we het grootste gedeelte van de beurs al gezien. We besloten nog even een paar stands langs te gaan waar we eerder voorbijgelopen waren. 1 daarvan is het peuterfonds. Het peuterfonds organiseert visdagen voor gehandicapte kinderen. Dit super initiatief draait volledig op giften, sponsoren en vrijwilligers. De foto’s op de stand spreken boekdelen. Super!

Visma 2011 - Peuterfonds

Als we aan het eind een bakkie koffie halen bij de Aqua Baits stand. Hier staat kletsen we even met Ron, de organisator van de Bon Marine Challange, van welke de eerste volgend weekend gehouden wordt. Tijdens de tweede wedstrijd wordt er weer een beurs georganiseerd voor Kika. Hou de site in de gaten voor meer informatie daarover.

Visma 2011 - Aqua baits

Het dagje Visma was snel voorbij. De beurs is goed opgezet en er is een ruim aanbod van mooie beursaanbiedingen. Helaas zijn deze aanbiedingen vooral witvis en roofvis. Maar ja de winkeliers kunnen ook niet alles meenemen. Als je op zoek bent naar mooie koopjes, dan kan je er zeker terecht. Kom je voor nieuwe karperproducten, dan zal je snel klaar zijn.